۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

فرمانده قرارگاه مدینه منوره:

حاج قاسم بر راه شهدا استوار بود

حاج قاسم بر راه شهدا استوار بود

کرمان - فرمانده قرارگاه مدینه منوره گفت: شهید سلیمانی بر راه شهدا استوار بود و همواره از خداوند شهادت را طلب می کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد مارانی صبح چهارشنبه در گردهمایی یاران حاج قاسم از ویژه برنامه‌های گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی بیان داشت: اخلاص، شجاعت، مردمی بودن و روحیه شهادت طلبی، روحیه جهادی و ولایتمداری از خصوصیات بارز حاج قاسم بود.

مارانی با اشاره به اینکه امروز برای اولین بار به ذکر نکاتی از یک یادداشت از حاج قاسم می‌پردازم که نزد بنده است، گفت: او در جنوب‌شرق از حوزه مقاومت در منطقه‌ای بازدید کرده بود و نکاتی را یادداشت کرده بود که امروز آن نکات را می‌توان به عنوان مکتب حاج قاسم نام ببریم.

وی در خصوص ولایت مداری حاج قاسم سخن به میان آورد و افزود: در ضلع شرقی جزیره مجنون در عملیات خیبر حاج قاسم برای بازدید از خط آمد و در خصوص منطقه سوالاتی پرسید، گفتم اینجا جزیره مجنون و جبهه جنگ است گفتند خیر اینجا جاییست که امام (ره) فرموده اینجا باید حفظ شود و سرش را به سنگر می‌کوبید لذا آن کوبیدن سر به سنگر نشان از ارادت حاج قاسم به ولایت و امام بود همانگونه که در این سال‌ها او همیشه سفارشاتی در خصوص ولایت به همه می‌کرد.

مارانی یادآور شد: او همیشه در کنار ولایت بود؛ ولایت مداری و ولایت پذیری حاج قاسم همیشه نمونه بود و یک درس بزرگ در مکتب حاج قاسم بود.

مارانی گفت: در این یادداشت آمده است؛ درود خداوند بر انسان‌های شایسته‌ای که عشق و محبت و برادری را در دل‌های خاموش ما کاشت و ما را به وادی امید رهنمون ساخت، درود خدا بر شهدا باد که چون شمع فروزان سوختند درود خدا بر انسان‌های بیدار دلی که در دل صحراهای سخت با دریاداری از مرزهای خود پاسداری کردند.

وی افزود: سردار سلیمانی در ادامه این یادداشت خواسته است که در گفتار و عمل و کردارمان اخلاص داشته باشیم و همه کارهایمان را برای رضای الهی انجام دهیم. بر نماز و عبادات خود مراقبت کرده و هیچ چیز را بر آن‌ها ترجیح ندهیم.

فرمانده قرارگاه مدینه منوره گفت: حاج قاسم با اصرار شهادت را از خداوند گرفت او دائم از خداوند می‌خواست که شهید شود خدای مهربان را به قدم‌های شهدا قسم می‌داد و در همه حرم‌ها برای شهادت خود دعا می‌کرد.

وی افزود: حاج قاسم بر راه شهدا استوار بود و از دشمن اسلام و آمریکایی‌ها کینه داشت و شک ندارم که در دلش می‌گفت که ای آمریکایی‌ها اگر مرا به شهادت برسانید شما را شفاعت خواهم کرد.

مارانی گفت: در گلزار شهدا بودم رو به آنها گفتم ای شهدا روزی شما به ما غبطه می‌خوردید که حاج قاسم در بین ما است اما امروز در گلزار شهدای کرمان به شهدا غبطه می‌خوریم که حاج قاسم در بین شماست.

کد خبر 5115662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha